Blog

Styczeń 2, 2019

Święta w hotelu?

Czy Święta to dobry czas na pobyt w hotelu? Czy hotel to dobre miejsce na spędzanie Świąt? Dwa pytania, które na pozór tylko wydaję się takie […]
Grudzień 19, 2018

Gość jak „bumerang” – wracający z zadowolenia

Co zrobić, żeby gość hotelowy wracał? W pierwszej kolejności sprawić, aby był tak zadowolony, żeby to u niego pojawiła się myśl powrotu w to samo miejsce, […]
Grudzień 14, 2018

Marka jako czynnik wpływający na zachowania konsumenta rynku turystycznego na przykładzie obiektów hotelowych – cz. 2

Analizując wyniki badań ankietowych oraz wywiadów pogłębionych Najczęściej pojawiający się schemat procesu decyzyjnego wśród respondentów (w zależności od wieku) przedstawiał się następująco: poszukiwanie informacji o obiekcie, […]
Grudzień 12, 2018

Marka jako czynnik wpływający na zachowania konsumenta rynku turystycznego na przykładzie obiektów hotelowych – cz. 1

Wprowadzenie Proces globalizacji sprawił, że wyjazdy turystyczne stały się bardziej dostępne a kultura turystyczna konsumentów jest na wyższym poziomie. Współczesny turysta jest nie tylko bardziej świadomy […]
Grudzień 10, 2018

Jak wyzwolić potencjał pracownika w branży hotelarskiej?

Czy warto odblokowywać potencjał pracownika? Zdecydowanie TAK! Rynek turystyczny (w tym hotelarski) rządzi się własnymi prawami, jednak prawa rynku działają w tym przypadku tak, jak w […]
Grudzień 3, 2018

Gdzie zbudować hotel? Determinanty dobrej lokalizacji

Pytaniem nie jest „Czy budować hotele” tylko „Gdzie je zbudować? Dynamiczny rozwój sektora hotelowego jest niezaprzeczalny a potwierdzeniem są liczby: w lipcu 2017 r. sprawozdaniem zostało […]
Wrzesień 19, 2018

„Wakat na żądanie” czyli hotelarz na tropie 24-godzinnego podróżującego

„Wakat na żądanie” czyli hotelarz na tropie dwudziestoczterogodzinnego podróżującego  Powszechnie dziś wiadomo, że personalizacja oferty, jej dopasowanie, skrojenie na miarę konkretnego klienta, czyli tzw. tailoring,  jest […]
Wrzesień 12, 2018

Cyfrowy detoks w hotelu czyli hotelarz w trosce o równowagę

Cyfrowy detoks w hotelu, czyli hotelarz w trosce o równowagę Wyobraźmy sobie taką sytuację: wyjeżdżasz na upragniony, długo planowany urlop, by odpocząć, zrzucić z siebie wszechobecny […]
Sierpień 28, 2018

Zarządzanie opiniami – booking.com

Zarządzanie opiniami na przykładzie działań na booking.com W tym artykule postaram się przybliżyć specyfikę i istotę opinii pozostawianych przez gości hotelowych, ich znaczenie dla przyszłych gości […]
Czerwiec 13, 2017

Determinanty silnej marki obiektu hotelowego

Wysoki udział marki w rynku Determinant a więc wyznaczników silnej marki jest wiele, a do jednych z nich zalicza się wysoki udział marki w rynku. Wysoki […]
Maj 23, 2017

Struktura marki obiektu hotelowego

Architektura marki „Marka nie tylko winna posiadać funkcję informacyjną, lecz przede wszystkim winna wpływać na percepcję klienta, a dobrze wykreowana odpowiadać za abstrakcyjne skojarzenia i symbole, […]
Maj 9, 2017

Korzyści dla obiektu noclegowego płynące z posiadania silnej marki

Funkcje marki „Podstawową funkcją, jaką przypisuje się marce, jest odróżnianie produktu np. danego obiektu noclegowego, od dóbr i usług oferowanych przez innych np. hotelarzy. Marka jest […]
Kwiecień 30, 2017

Pojęcie marki w hotelarstwie

Niezaprzeczalny rozwój hotelarstwa w Polsce na przestrzeni ostatnich lat, wpłynął na wzrost konkurencyjności pomiędzy obiektami noclegowymi. Fakt, iż wyedukowany współczesny konsument podświadomie zauważa elementy wpływające na […]
Luty 27, 2017

Co najlepiej sprzedaje „miejsca” w naszym hotelu?

Turystyka rozwija się w warunkach bardzo silnej konkurencji, co wpływa na wielkość, a także charakter podaży. Rozwijać się ona może tylko w przypadku odpowiedniego zagospodarowania, a […]
Luty 27, 2017

Czy hotel to dobra inwestycja?! O czym pamiętać, a no co uważać?

Rok 2016 został okrzyknięty dla polskiego hotelarstwa jednym z najlepszych. Odnotowano wzrost przychodów o kilkanaście procent. Obłożenie hoteli w miastach (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań) wynosiło […]
Styczeń 23, 2017

Rola marki dla hoteli

Marka w hotelarstwie kojarzona jest bardzo często z kategoryzacją. Czy tak w istocie być powinno? Z jednej strony tak, gdyż im więcej znajduje się w ofercie […]
Styczeń 23, 2017

Hotele i ich kategorie w liczbach

Hotele – obiekty posiadające co najmniej 10 pokoi, w tym większość miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, świadczące szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów[1]. Zacytowana […]
Styczeń 23, 2017

Hotele najliczniejszą grupą obiektów noclegowych w Polsce

Rozwój hotelarstwa jest niepodważalny a świadczą o tym dane statystyczne wskazujące na wzrost liczby przede wszystkim hoteli. Lata 80. XX w. w hotelarstwie pod względem liczby […]